BMW i8 üretimi bitti! Son i8 fabrikadan çıktı

Otomobil dünyasında tasarımıyla gündeme oturan BMW i8 hibrit motoruyla dikkat çekmişti. Bu tasarımın üretimini sonlandırılarak efsaneleşme yolunda bir adım daha atmış oldu. BMW bu tasarıma özel bir veda için Perşembe günü küçük bir kutlama düzenledi.

BMW i8 üretimi sona erdi! 20.000’den fazla üretim

Özel tasarımıyla ve öncü teknolojisiyle dünya çapında gündem olan ve ilk olarak 2013 yılında karşımıza çıkan BMW i8’den bugüne kadar 20.448 adet üretildi. Son zamanlarda bu özel otomobil i8  hibrit’den  günde altı adet fabrikadan çıkıyordu.

Otomobil dünyasında tasarımıyla gündeme oturan BMW i8 hibrit motoruyla dikkat çekmişti. Bu tasarımın üretimini sonlandırılarak efsaneleşme yolunda bir adım daha atmış oldu. BMW bu tasarıma özel bir veda için Perşembe günü küçük bir kutlama düzenledi.

BMW i8 üretimi sona erdi! 20.000’den fazla üretim

Özel tasarımıyla ve öncü teknolojisiyle dünya çapında gündem olan ve ilk olarak 2013 yılında karşımıza çıkan BMW i8’den bugüne kadar 20.448 adet üretildi. Son zamanlarda bu özel otomobil i8  hibrit’den  günde altı adet fabrikadan çıkıyordu.

i8 hibrit’in üretiminin durdurulacağına dair haberler geçen yıl ortaya atılmıştı. İngiltere gibi bazı pazarlarda sipariş alımı durdurulmuştu. Ülkemizde ise BMW i8 Coupe modelinin Halo ve Accaro tasarım paketlerinin 2018 üretim yılına ait otomobilleri 1.525.300 TL’den sipariş verilebiliyordu.

BMW i8’in üretiminin Nisan ayında son bulması bekleniyordu. Ancak Mart ayının ortalarında sektörü durma noktasına getiren koronavirüs nedeniyle üretimler Haziran ayına kadar durdurulmuştu. Üretim tekrar başladıktan kısa bir süre sonra da son BMW i8 hibrit üretilerek ikonik modelin fişi çekildi.

Son BMW i8 hibrit özel rengiyle çıktı

Perşembe günü üretilen son BMW i8, özel Portimao Blue renginde bir i8 Roadster oldu. Son i8, Almanya’nın Aşağı Saksonya eyaletindeki sahibine gönderilmek için yola çıktı. Lazer farlı ilk seri üretim otomobil olan BMW i8 hibrit, tesis yöneticisi Hans-Peter Kemser’in açıklamasına göre tasarımı ve sürüş sistemleri ile modern otomobiller için yeni bir zemin oluşturdu.

Leipzig fabrikası BMW i8 hibritin 200 adet ile sınırlı Ultimate Sophisto Edition serisini üretiyordu. BMW efsaneleri arasında olan 399 örneği ile bilinen BMW M1 ve 5000 örneği ile BMW Z8 roadster’dan daha az kopyası bulunan BMW i8 Ultimate Sophisto Edition serisi, Alman üreticinin nadir modelleri arasında yerini aldı.

BMW i8, elektrikli sürüş sistemine sahip dünyanın en başarılı spor otomobillerinden birine dönüştü. i8 hibrit, 231 beygir gücüne sahip 1.5 litrelik turbo motoru ve 131 beygir gücünde bir elektrik motoruyla tanıtılmıştı. 2018’deki yükseltme ile beraber, elektrik motoru 143 beygir güç üretim kapasitesine ulaştı. BMW i8 4.4 saniyede sıfırdan 100 km/s hıza çıkabiliyor ve maksimum hız saatte 250km/s olarak açıklanıyor.

Şu anda marka, doğrudan i8’in yerini alacak bir model planlamıyor ancak aradan geçen 6 senede elde edilen bilgi birikimi, BMW’nin yeni elektrikli modellerine büyük katkı sağlayacaktır. 2025’e kadar en az 25 elektrik destekli model sunmayı planlayan marka, bu kafilenin 12’sinin EV olacağını belirtmişti.

Alman üreticinin elektrikli geleceğinde içten yanmalı motor taşımayan ilk yeni modeller iX3 ve iNext olacak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir